Apple voert drie beveiligingsvragen in voor Apple ID

24 september 2012, 19:03 · Bart Breij

Beveiligingssleutels iPhone iPod touchWie vanaf nu een update downloadt voor een applicatie of een nieuwe toepassing uit de App Store wil downloaden, krijgt het verzoek om drie vragen te verzinnen om je account beter mee te beveiligen. Het is een nieuwe maatregel van Apple die momenteel opduikt in iOS. Nadat je het wachtwoord hebt ingevuld van je Apple ID, krijg je een grote keuze aan vragen die je voor jezelf kan opstellen als extra beveiliging. Je kiest er drie van en vult daar het antwoord op in. Optioneel kan je ook een e-mailadres invoeren waarmee je de gegevens opnieuw kan instellen.

Vragen die je kan selecteren en zelf kan beantwoorden zijn bijvoorbeeld ‘Wat is de straat waarin je als kind opgroeide?’, ‘Wat was je eerste gemotoriseerde voertuig?’, ‘Hoe heette je beste vriend/ vriendin uit je tienertijd?’, ‘Wat was je lievelings kinderboek?’ en ‘Wat is de eerste film die je in de bioscoop hebt gezien?’.

Je hoeft de vragen niet ogenblikkelijk aan jezelf voor te leggen en de antwoorden in te geven, maar kan ook kiezen voor de optie ‘Niet nu’ waarna je later op de beveiligingskwestie zal worden gewezen.

In april dit jaar berichtten we al over de invoering van een eerste beveiligingsvraag om als backup te dienen voor het verliezen van je Apple ID. De bron van dat artikel, The Next Web, berichtte toen ook al over drie beveiligingsvragen. Dit is het eerste moment waarop gebruikers op iOS hier ermee te maken krijgen, zo lijkt het.

Foutmelding
Het lijkt vooralsnog verstandig de beveiligingsvragen over te slaan. Gebruikers klagen over een foutmelding die opduikt: ‘Uw sessie werd afgebroken. Probeer het opnieuw.’ De melding zit het downloaden van apps mogelijk in de weg. We hebben helaas nog geen oplossing voor het probleem klaarliggen.
door Bart Breij

Heeft bijna 1200 apps op de iPhone staan - net iets meer dan het gemiddelde aantal van 26. Is dan ook de appmeister van iCulture, met meer dan 5000 artikelen over apps en games. Kan niet zonder todo-app Clear.

Gerelateerde berichten

200 reacties

  • Kevin
    1 year

    Idd fantastisch. Vragen ingevuld. Krijg dan melding uw sessie is verlopen. Kan nu dus niks meer downloaden. Pfff lekker Apple.

    Antwoord Quote

  • Raoul
    1 year

    @Kevin: Heb je ook je e-mailadres bevestigd?

    Antwoord Quote

  • jacco
    1 year

    geregeld! ging vlekkeloos bij mij.
    Goed van Apple om de beveiliging te verbeteren.

    Antwoord Quote

  • Martine
    1 year

    Hier het zelfde, ik kan niks meer instaleren..en ja ik heb ook een email adres ingevuld

    Antwoord Quote

  • Alex
    1 year

    Heb dus die drie vragen ingevuld, krijg ik die foutmelding… Mooie zooi dus, nu kan ik niks updaten of downloaden: je moet per se die vragen invullen. Mn iphone 4s al een harde reboot gegeven: niks anders….. Dan maar wachten op mn reddende engel ofzo…

    Antwoord Quote

  • Rien
    1 year

    Hier ook problemen. Kan niks meer downloaden……

    Antwoord Quote

  • Dennis Peters
    1 year

    Bij mij dus het zelfde kan dus geen apps meer downloaden, lekker

    Antwoord Quote

  • Chris
    1 year

    Geen problemen ondervonden en heb geen extra email opgegeven.

    Antwoord Quote

  • Tom
    1 year

    Als ik de reacties zo lees, download of update ik voorlopig maar even niets tot er een oplossing is om die problemen te voorkomen. :P

    Antwoord Quote

  • Aaipad
    1 year

    Origineel geplaatst door Admin
    Foutmelding
    Het lijkt vooralsnog verstandig de beveiligingsvragen over te slaan. Gebruikers klagen over een foutmelding die opduikt: ‘Uw sessie werd afgebroken. Probeer het opnieuw.’ De melding zit het downloaden van apps mogelijk in de weg. We hebben helaas nog geen oplossing voor het probleem klaarliggen.

    Je kan de beveiligingsvragen niet overslaan! Het is verplicht op te geven anders kom je gewoon terug in de appstore. Ik wacht nog wel even met het downloaden van nieuwe apps!

    Antwoord Quote

  • Dennis Peters
    1 year

    En nu iemand al een oplossing?

    Antwoord Quote

  • raysyl
    1 year

    Ach,lieve beste applefans.
    Ik kan sinds de update van iOS6,geen gebruik meer maken van Genius en kan mijn aankopen niet meer terug krijgen,via mijn iPhone 4s.
    Blijft maar laden ,en springt op een gegeven moment
    weer terug naar de Iphone homescreen.
    Wacht nog op reactie van apple.
    Sterkte allen die problemen hebben met de iOS6.

    Antwoord Quote

  • Alex
    1 year

    @Tom: Da’s nujuist het probleem: je kan niks updaten/downloaden :(

    Antwoord Quote

  • Saskia
    1 year

    Hier hetzelfde probleem,heb ik eindelijk een ipad sinds kort kan ik er niets mee doen!! Er zal toch wel een oplossing voor zijn of snel komen?? Belachelijk dit,als er niet snel een oplossing komt ga ik mn geld terug halen!

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    vul die vragen in bij itunes en ga dan verder op je idevice, miss helpt dat

    Ik heb geen problemen gehad

    Antwoord Quote

  • Jayy
    1 year

    The same thing here. Word je niet goed van, valt die nieuwe iOS 6 tegen en dan krijg je dit weer. Iemand enig idee hoe ik de vorige iOS terugkrijg, heb geen back up gemaakt. iPad is net nieuw.

    Antwoord Quote

  • Rien
    1 year

    @Peter: Helaas geen itunes op mijn ipad.

    Antwoord Quote

  • Kevin
    1 year

    Bij mij is het probleem opgelost.

    Antwoord Quote

  • barry gort
    1 year

    Hier zelfde probleem. Vandaag update gedaan naar iOS 6 en nu steeds 3 beveiligingsvragen en als ik deze ingevuld heb krijg ik melding onverwachts afgebroken. Kan dus niks meer downloaden.

    Antwoord Quote

  • barry gort
    1 year

    @Kevin: En hoe is het opgelost ?

    Antwoord Quote

  • Robo
    1 year

    Lekker zo’n update, geen YouTube app meer. AppStore beveiligngsvragen ingevuld, email. Maar nee hoor sessie afgebroken. Ga steeds meer twijfelen aan Apple.

    Antwoord Quote

  • Aaipad
    1 year

    Origineel geplaatst door Aaipad
    Je kan de beveiligingsvragen niet overslaan! Het is verplicht op te geven anders kom je gewoon terug in de appstore. Ik wacht nog wel even met het downloaden van nieuwe apps!

    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het ook op de iPhone geprobeerd. Wonderbaarlijk liep ik daar zo door de vragen heen. Geen extra emailadres opgegeven. Snaper geen balvan, maar kan weer gewoon apps downloaden. Terwijl ik dit type komt de bevestiging binnen dat accountgegevens zijn gewijizgd.

    Antwoord Quote

  • Tom
    1 year

    Lol, heb net even geprobeerd een app te downloaden om te kijken hoe dat precies zit. Zelfs toen ik, wat o zo toevallig is, gelijk een update had voor die app (Pathé Mobiel), heb ik nog niets van een wachtwoord hoeven in te voeren (sinds iOS 6, hé…), laat staan dat ik beveiligingsvragen in heb moeten voeren. :P

    Kleine opmerking trouwens, even buiten dit onderwerp om: Apple heeft iOS 5.1 uitgebracht voor de Apple TV. :P

    Antwoord Quote

  • Ronald
    1 year

    Werkt prima. Geen foutmelding of sessie-probleem gehad en 3 beveiligingsvragen ingesteld. Helemaal goed

    Antwoord Quote

  • Ruud
    1 year

    Ik wacht lekker even. Was me wel opgevallen dat je sinds iOs6 geen ww meer hoeft in te geven bij een update. Wat ik een hele verbetering en ook heel logisch vond.

    Antwoord Quote

  • Harry
    1 year

    Had dit gelazer ook. Als je via iTunes een aankoop doet werkt het wel (die kun je annuleren nadat je de nieuwe beveiligingsvragen hebt ingevuld) en daarna kun je ook de app store weer in en apps downloaden.

    Suc6

    Antwoord Quote

  • John
    1 year

    Helaas wil het op onze iPad 3 nog niet lukken, met mailadres en zonder niet, heb nu 2 gefrustreerde kinderen. Al een keer of 10 geprobeerd, is er ergens een extra update beschikbaar?

    Antwoord Quote

  • 1 year

    Kunnen meer mensen de (tijdelijke) oplossing van @Harry bevestigen?

    Antwoord Quote

  • Alex
    1 year

    @Bart Breij: ik ga het proberen….

    Antwoord Quote

  • Aaipad
    1 year

    Via iPhone geen probleem. iPad gaf wel probleem!

    Antwoord Quote

  • Alex
    1 year

    @Bart Breij: JA HET IS ME GELUKT! Je gaat naar iTunes, klikt op een betaald item, doet de vragen en klik daarna op anuleer aankoop :) thanks!

    Antwoord Quote

  • Robert....
    1 year

    Ook hetzelfde gezeik apple/itunes werkt allebij niet …

    Antwoord Quote

  • John
    1 year

    Yep, de oplossing van Harry werkt… Bedankt

    Antwoord Quote

  • Spillebeen
    1 year

    Hier hetzelfde probleem. iPad 2 met iOS 6.
    Je kan de beveiligingsvragen wel overslaan maar dan kan je alsnog niets downloaden. This sucks.

    Antwoord Quote

  • Ikke42
    1 year

    Hier hetzelfde, kan geen apps downloaden. Vragen worden niet geaccpteerd en de download wordt afgebroken. Slecht van Apple. Jammer, op zich goede producten, maar veel ego. Beginnen op Samsung te lijken: alles snel snel op de markt brengen. Hopelijk een leermoment?

    Antwoord Quote

  • Jan
    1 year

    Ging mis op mijn iPad, toen op Iphone geprobeerd. Zelfde resultaat. Kan dus niets meer!

    Antwoord Quote

  • Spillebeen
    1 year

    De oplossing van Harry werkte bij mij ook. Bedankt!
    Hij zei bij mij wel eerst dat mijn accountinformatie niet kon worden bijgewerkt. Toen drukte k nog een keer op “koop”
    en toen bleek alles wel te werken. Had ik alleen wel echt een aankoop gedaan :(
    Niet te snel klikken dus…

    Antwoord Quote

  • @Tom: Inderdaad Tom, de Apple TV-update loopt binnen.

    Antwoord Quote

  • Civman
    1 year

    Net enkele apps op de iPad geupdate, idd de 3 vragen. Deze ingevuld en bevestigd, ook controle e-mail naar alternatief e-mail adres bevestigd. Geen problemen ondervonden. Wel vreemd dat ik hierna dezelfde apps op mijn iPhone geupdate heb en er werd alleen gevraagd naar mijn wachtwoord op mijn account. De 3 controle vragen kwamen niet op.

    In mijn account zie ik de controlevragen wel, ook incl. de antwoorden.

    Nog vreemder is dat ik ook een app update vanuit mijn US-account gedaan heb uit de US App Store en er werd niets gevraagd. Geen vragen om de 3 controlevragen in te geven.

    Behoorlijk manco bij de Apple App Store, benieuwd of er een reactie komt van Apple via de iPC.

    Antwoord Quote

  • Saskia
    1 year

    Ik heb het ook via itunes geprobeerd en nu werkt alles weer!! Thanx

    Antwoord Quote

  • japio
    1 year

    Via iTunes lukt het, toppie!

    Antwoord Quote

  • Tom
    1 year

    Methode van @Harry werkt! Geen problemen gehad. :)

    Antwoord Quote

  • Juan-Paolo
    1 year

    Ook ik kan bevestigen dat deze workaround werkt. Zeer vreemd allemaal!

    Antwoord Quote

  • Ikke42
    1 year

    Harry’s oplossing werkt. Kreeg wel een melding dat mijn account tijdelijk niet toegankelijk was, maar tegelijkertijd een email met de bevestiging van de vragen. Daarna kan ik weer downloaden. Thx Harry.

    Antwoord Quote

  • jov
    1 year

    @Bart Breij: Bij mij werkt het ook de beveiligingsvragen succesvol in te vullen via iTunes en vervolgens de aankoop te annuleren.

    Antwoord Quote

  • peter
    1 year

    Bij mij werkt het niet!
    Ook al de YouTube-app kwijt. Had juist Apple TV gekocht hiervoor! :(

    Antwoord Quote

  • Gjb
    1 year

    Ja, de workarround van Harry werkt. Thanks!

    Antwoord Quote

  • Nele Custers
    1 year

    Ook ik heb problemen na installatie van ios6 op nieuwe iPad. Bij installatie van een nieuwe app krijg ik de keuze “Verbeter Apple ID- beveiliging”. Wanneer ik “Niet nu” kies, gebeurt er niets. Wanneer ik “Ga door” kies, moet ik mijn wachtwoord geven en krijg ik vervolgens een scherm met drie keer vraag, antwoord en een optioneel emailadres. Wanneer ik dan op Vraag klik (er staat een > achter), krijg ik gewoon een wit schermpje. Antwoorden kan ik wel intypen, maar daar los ik dus niets mee op…

    Vervelend…

    Antwoord Quote

  • Jan
    1 year

    Bij mij werkte het voor twee downloads, toen weer niet

    Antwoord Quote

  • Jan Willem
    1 year

    Workaround Harry werkt bij mij niet.

    Edit: Vreemd, workaround van Harry werkt wel als je andere vragen selecteert dan degene waarmee je de hele tijd hebt lopen emmeren.

    Antwoord Quote

  • Hidde Z.
    1 year

    Niks hoeven invullen bij update…

    Antwoord Quote

  • Humphrey
    1 year

    Hier hetzelfde probleem (iPad3), echter op mijn touch loopt hij zo door. Kijken wat er gebeurd als ik het morgen nog een keer doe.

    Antwoord Quote

  • Lot
    1 year

    Bij mij werkt de oplossing van Harry tot nu toe nog niet. Erg vervelend zo!!

    Antwoord Quote

  • Aron
    1 year

    Ik heb de oplossing:

    Ik wilde iets downloaden op mijn iPad, maar dit werkte niet!
    Toen probeerde ik het op mijn iPhone en toen werkte t wel!!

    Hopelijk werkt t voor jullie ook!!

    Antwoord Quote

  • tom
    1 year

    Geen probleem ervaren…

    Antwoord Quote

  • Evelien
    1 year

    Werkt super… tenminste op de iTunes-manier dan, tnx voor de tip!

    Antwoord Quote

  • San
    1 year

    Ik kreeg ook telkens deze foutmelding, Harry’s methode gebruikt en lukt nu ook terug om apps te downloaden! Thanks voor de info!

    Antwoord Quote

  • Karen
    1 year

    Hier werkt Harry ook. Thx Harry!

    Antwoord Quote

  • qqwweetyuiop
    1 year

    Als je iemand hebt die die vragen weten dan ben je gewoon de sigaar.

    Antwoord Quote

  • John
    1 year

    Bij mij ook sessie verlopen, morgen maar op de pc proberen..

    Antwoord Quote

  • alexander
    1 year

    iPad 2 lukte niet, op een iPhone 4S pas na een herstart. Wellicht gerelateerd aan het iOS 6 Wi-Fi-probleem?

    Antwoord Quote

  • Marco
    1 year

    Gisteren mijn nieuwe iPad 3 gekocht. Ben er superblij mee, tot ik de drie vragen moet beantwoorden. Lukt ook niet via de methode van iTunes. Leuk begin.

    Antwoord Quote

  • remco
    1 year

    erg handig..
    aangezien het toch gedeeltelijk opensource is(update via internet) en iedereen hier massaal over klaagt zal dit zo gemeldt zijn, en hopelijk ook snel opgelost

    Antwoord Quote

  • leen
    1 year

    Ja, oplossing van Harry werkt bij mij ook.

    Antwoord Quote

  • Marco
    1 year

    Door klikken op ‘niet nu’ werkt het wel! Probeer het eens!

    Antwoord Quote

  • mcFTA
    1 year

    Bij mijn iPad 2 lukt het ook niet, ook de work-around lukt niet. Not amused.

    Antwoord Quote

  • Reiziger99
    1 year

    Apple is misschien het grootste bedrijf ter wereld, maar nu ook zeker het grootste k*tbedrijf ter wereld: binnen een paar dagen twee goed werkende apps kwijt en de verplichting 3 idiote vragen te gebruiken.

    Apple, Samsung, Google, Microsoft: niemand is geïnteresserd in het belang van de klant. Ze vechten liever over onze rug elkaar de tent uit. Wij zijn er alleen voor $£¥€ en verder hebben ze schijt aan ons.

    Antwoord Quote

  • Ed
    1 year

    @Harry: Ook bij mij werkte de oplossing van Harry! Overigens vrij suf dat Apple YouTube eraf heeft gegooid!

    Antwoord Quote

  • leen
    1 year

    Ik heb 20 keer geklikt op: niet nu. maar ook geen download dan.

    Antwoord Quote

  • Pukkie
    1 year

    Het zelfde hier en er is iet fout gegaan bij het instellen iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

    Antwoord Quote

  • Harald
    1 year

    Bij mij werkte hij net wel :)

    Antwoord Quote

  • Laurens
    1 year

    Heb net Chrome geüpdatet op mijn iPhone 4s. Geen vragen gehad…

    Antwoord Quote

  • Melvin
    1 year

    Bij mij ging het prima 3 vragen ingevuld extra email gegeven zonder problemen en heb net nog iets gedownload via mijn iPod ik moet wel zeggen die vragen had ik via de pc gedaan

    Antwoord Quote

  • Omheiningloos
    1 year

    Eerder vanavond op de ipad2 de vragen ingevuld, geen problemen ondervonden

    Antwoord Quote

  • Saskia
    1 year

    Wat bij mij werkt is: vragen accepteren, bij Apple ID wachtwoord annuleren en dan app installeren.

    Antwoord Quote

  • Marco
    1 year

    Wat ik heb geprobeerd±
    Ipad aansluiten aan de pc en een app via itunes downloaden.

    Daarna ipad ontoppelen en daarna bij downloaden van een nieuwe app en het beantwoorden van de 3 vragen lukte wel.

    Antwoord Quote

  • Tim
    1 year

    @Melvin: Bij mij werkt beide niet.
    Op de pc kan ik wel apps downloaden en krijg de vragen niet, op de iPhone krijg ik steeds de melding ‘uw sessie is afgebroken’ nadat ik de vragen ingevuld heb.

    Antwoord Quote

  • rkltnk
    1 year

    Hier op de iphone4 gaat het nu ook goed. Ik downloade een app en kreeg de vragen (geen e-mail ingevult) toen ik klaar was kwam er te staan downloaden niet mogelijk. Andere app gedaan en die downloade wel. De ene die niet wou heb ik gewist en toen opnieuw gedownload en alles werkt weer.

    Succes

    Antwoord Quote

  • Johan
    1 year

    Vreemd, ik heb net zes apps geupdate, via twee verschillende accounts (NL en USA) en ik krijg die vragen helemaal niet. Misschien is dat omdat ik niet zo lang geleden mijn wachtwoord nog heb veranderd.

    Antwoord Quote

  • Rembert
    1 year

    Apple is wel erg hard bezig van zijn voetstuk te vallen. Eerst beroerde maps in iOS 6, dan stukke parental controls in OS X 10.8.2 en nu deze 3 vragen met ‘sessie verbroken’-probleem. Heeft Apple de afdeling quality control weggesaneerd?

    Antwoord Quote

  • bryan
    1 year

    Zelfs op Harry’s manier wil het bij mij niet.
    Leuk man -.-
    Hoop dat ze dit snel oplossen.

    Antwoord Quote

  • kralicemdes
    1 year

    Wat irritant dat je niks kan downloaden! Heb misschien wel tig keer die 3 vragen ingevuld! :(((

    Antwoord Quote

  • Bubbly
    1 year

    Dit hadden ze al een week of twee geleden ingevoerd voor het registreren van nieuwe accounts hoor ;)

    En vanaf vanavond voor bestaande accounts dan. Ik heb 1x op iTunes die sessie foutmelding gehad en dat was omdat ik een kwartier later pas zag dat ze me die vragen voorspiegelden en dus aan het invullen ging toen de sessie al verlopen was.

    Antwoord Quote

  • 1 year

    Dankjewel Apple, ik heb in tijden niet meer zo gelachen. Wie deze domme vragen heeft verzonnen moet een lintje krijgen. Hahaha, waar hebben je ouders elkaar ontmoet, net of ik dat meteen weet, 3x uitgeprobeerd maar het werkt voor geen meter. Leuk al die updates maar je schiet er geen zak mee op. Hoe kan ik terug naar iOS 5?

    Antwoord Quote

  • Duijns
    1 year

    Pff… had ik maar eerst op deze pagina gelezen. Na update naar iOS 6 netwerkproblemen en nu geen apps kunnen dowloaden. Gaat niet zo goed met Apple momenteel.

    Antwoord Quote

  • Sasja
    1 year

    Hier ook problemen. Kan wel updates van apps binnenhalen, maar geen nieuwe downloaden. Heb iPhone al opnieuw gestart, helpt niet. Sessie met vragen wordt steeds afgebroken en ‘niet nu’ werkt niet.

    Antwoord Quote

  • Ron
    1 year

    Ja, oplossing van Harry werkt bij mij ook op mijn iPad 3.

    Antwoord Quote

  • Tom
    1 year

    Probeerde zojuist Harry’s suggestie ook, maar kreeg vervolgens de melding dat mijn account “voorlopig niet bereikbaar” is. Kortom, werkt bij mij dus niet.

    Antwoord Quote

  • geoffrey
    1 year

    Via iPhone Apple ID aanmaken. Dan gaat het gewoon.

    Antwoord Quote

  • Mark
    1 year

    Los van het feit dat het bij velen niet lijkt te werken, wat levert dit aan extra veiligheid op? Veel beter zou Apple two-step-verification invoeren. Zelfs als hackers op een of andere manier je wachtwoord achterhalen, kunnen ze nog niet op je account inloggen. Daar helpen deze drie vragen niet tegen, lijkt me.

    Antwoord Quote

  • Bas
    1 year

    Waarom gebruiken ze een beveiligingsmethode die eenvoudig omzeild kan worden dmv social engineering, terwijl ze daar juist flink de mist mee ingegaan zijn?! Dat was nu juist DE zwakke plek. Daarbij: mijn antwoorden op dit soort vragen zijn altijd iets van: dsafhsjkdfh234@#@$%#%8729412, om te voorkomen dat iemand ze weet. Dus voor mij geen ww recovery meer :(

    Antwoord Quote

  • Joas
    1 year

    Nu met Apple Care aan de telefoon. Ik hoop dat hij een oplossing heeft! Jullie horen dalijk meer!

    Edit: Een snelle oplossing is er nog niet, nu word er met de Senior Advisors gepraat.

    2e Edit: Een oplossing: Verbind met een ander wifi netwerk! Ik heb zelf de Fritzbox 7360 van XS4ALL, daar lukte het niet op, terwijl het op het netwerk van de buren (KPN) wel lukte!

    Antwoord Quote

  • Acejan
    1 year

    Het probleem met downloaden uit Store (sessie afgebroken is om 10:00u opgelost. Kreeg een mailtje van Apple met de bevstiging dat accout was aangepast.

    Antwoord Quote

  • shizzle
    1 year

    op iTunes invullen heeft geholpen , bedankt !

    Antwoord Quote

  • Edwin
    1 year

    Ik volg dit draadje ook aandachtig omdat ik de error ook heb. Schakelen naar een ander netwerk werkt bij mij niet. (twee verschillende wifi’s en vodafone 3g geprobeerd).
    Verder ook een reset geprobeerd. helpt ook niet.
    Aan de pc met itunes hangen kan ik vanavond pas proberen.
    Heel erg irritant in ieder geval.

    Antwoord Quote

  • raysyl
    1 year

    Kijk,met die beveiligingsvragen,ging alles goed.
    Alleen kan ik niet vanaf mijn phone 4s,de genius gebruiken,en kan ook geen alle aangekochte apps meer
    opvragen.
    Genius en de aankoop apps,van de afgelopen jaren,blijven maar op laden staan.
    Na een paar seconden,wordt dan zomaar de appstore app.
    eraf gegooid ,en zit ik weer op de homescreen van de iphone 4s.
    Balie balie dus haha,

    Antwoord Quote

  • poserman
    1 year

    was gisteravond bij mijn ma, ze kon niets downloaden op de ipad zonder het in te vullen.

    zelf ook gedaan. weet nu al niet meer welke vragen en antwoorden ik gegeven heb.

    Antwoord Quote

  • Bij mij werkt de truc om het via iTunes te doen niet…wel, al kreeg ik eerst een foutmelding en toch een verificatiemail op het nieuwe (extra) e-mailadres.

    Antwoord Quote

  • fiona
    1 year

    ik kan niks kan de vragen niet overslaan helemaal niks hoop dat het snel is opgelost

    Antwoord Quote

  • Ikkuh
    1 year

    Via iPad 2 wil het niet lukken! Eerste poging via iPhone 4s lukt meteen!

    Antwoord Quote

  • Brenda
    1 year

    Via AppStore ook hetzelfde gehad via itunes werkte het wel

    Antwoord Quote

  • Edwin
    1 year

    Het werkt bij mij weer !. Ik heb nog een tip gevonden die bij mij werkt:

    1) Quit App Store in multi-tasking.

    • From the Home screen, click the Home button twice.
    • Tap and hold on the app.
    • When it starts to jiggle, tap the red in the top corner to close it;

    ***Please close all open apps on your phone***

    2) Tap Settings.
    3) Tap Safari.
    4) Tap Clear History.
    5) Tap the Clear History button.
    6) Tap Clear Cookies and Data.
    7) Tap the Clear Cookies and Data button

    in het kort & in het nederlands:
    sluit al je programmas door 2x op je home button te klikken en dan even de app ingedrukt te houden en op de min (-) te drukken.
    In settings –> safari, wis alle cookies en data
    en probeer opnieuw.

    Antwoord Quote

  • barry
    1 year

    Danke via i-tunes op album kopen geklikt toen 3 vragen ingevuld en 2e email opgegeven toen bevestigd en aankoop geannuleerd. Daarna werkt app-store bij mij weer..

    Antwoord Quote

  • Pj
    1 year

    @Marco: Ja, wel de itunes op je Ipad he…

    Antwoord Quote

  • Zadeko
    1 year

    De oplossing van @Edwin werkt bij mij helaas niet.
    Na vele malen invullen en ergeren op deze post gekomen.
    Bah, wat is dit toch pruts werk. Niet verwacht.

    Antwoord Quote

  • bryan
    1 year

    @Edwin: bedankt voor je tip die van harry werkte niet en die van jou nu wel !
    thanks !!

    Antwoord Quote

  • Rick
    1 year

    Gister kreeg ik ook de melding voor mijn kiezen, maar ik heb hier geen problemen mee gehad. Vragen beantwoord, screenshot gemaakt(anders vegeet ik de antwoorden) en toen afgerond. Zonder problemen.

    Antwoord Quote

  • H995
    1 year

    edwin bedankt! Hij werkt weer!

    Antwoord Quote

  • Ruud
    1 year

    ja, de tip van Edwin werkt bij mij ook!! bedankt.

    Antwoord Quote

  • Rednose
    1 year

    Ik heb het proces zojuist doorlopen op mijn iPad 3, en geen enkel probleem.

    Antwoord Quote

  • Angela
    1 year

    Ik had ook last van dit probleem en ik heb het opgelost door die vragen op mijn iPhone eerst te beantwoorden. En daarna geen problemen meer op de iPad. Moet je natuurlijk wel een iPhone hebben… Voor degene die het wel hebben..

    Antwoord Quote

  • mie
    1 year

    @Edwin: bedankt voor je tip !!

    Antwoord Quote

  • Remy
    1 year

    Hier, iedem 2 ipads waar het niet lukte. We hebben het geprobeert op de iphone en daar lukt het wel voor die drie vragen te beantwoorden. Nadien werken de ipad weer normaal. Dus iedereen een Iphone aanschaffen. Lol

    Antwoord Quote

  • Bart
    1 year

    Bij mij ook hetzelfde probleem, ik heb alles netjes ingevuld, ook mijn email maar de foutmelding komt.

    maar als ik op niet nu klik en dan weer op downloaden klik dan begint hij gewoon met downloaden zonder dat ik mijn apple-id wachtwoord heb in moeten vullen

    het is nog niet goed apple, doe er wat aan

    Antwoord Quote

  • 1 year

    Aangezien ik het niet vertrouwde heb ik de drie beveiligingsvragen weggedrukt. Als ik voorgaande ellende lees dus een goede beslissing! KoN probleemloos de gewenste app downloaden. Kortom: OVERSLAAN ZOLANG HET NOG KAN!

    Antwoord Quote

  • Dirk
    1 year

    Origineel geplaatst door Harry
    Had dit gelazer ook. Als je via iTunes een aankoop doet werkt het wel (die kun je annuleren nadat je de nieuwe beveiligingsvragen hebt ingevuld) en daarna kun je ook de app store weer in en apps downloaden.Suc6

    Bedankt, hij doet het.

    Antwoord Quote

  • -leon-/82
    1 year

    Yes thnx to edwin het werkt weer

    Antwoord Quote

  • Björn
    1 year

    iTunes op iPad geopend, daar zogezegd een aankoop gedaan dan vragen ingevuld, dan bij bevestiging aankoop op,annuleren gedrukt en probleem was opgelost. Je moet dus geen iTunes op pc hebben om dit te verhelpen

    Antwoord Quote

  • Jolande
    1 year

    Als je de beveiligings vragen invult,gebruik dan niet de toets “Ga ” van je toetsenbord, maar gebruik “gereed” button in de rechterboven hoek van het formulier. Bij mij werkte het zonder problemen

    Antwoord Quote

  • Michel
    1 year

    Bij mij ook hetzelfde probleem. Kon geen apps meer downloaden. Daarna via itunesstore geprobeerd, en voila, het lukte. Hierna kon ik ook weer aps downloaden via appstore.

    Antwoord Quote

  • Nancy
    1 year

    Ja hoor, bij mij ook !!!! Pfff. Na IOS6 heb ik ook problemen met appstore…kan niks downloaden. Geen You tube app meer, en bij de app Kaarten zie je het mannetje niet meer waarmee je streetvieuw kunt activeren !!! Lekker hoor !!!!

    Antwoord Quote

  • Teunis
    1 year

    Heb hier ook problemen mee.

    ”Sessie afgebroken”

    Geen probleem natuurlijk maar wanneer het verplicht is kom ik niet verder. Wat een amateurs.

    Antwoord Quote

  • Rick
    1 year

    Hoe kan ik die email adres je moest invoeren ergens verwijderen hij is inmiddels al toegevoegd als extra adres in imessage

    Antwoord Quote

  • Nancy
    1 year

    @Kevin: iTunes op iPad geopend, daar zogezegd een aankoop gedaan dan vragen ingevuld, dan bij bevestiging aankoop op,annuleren gedrukt en probleem was opgelost. Je moet dus geen iTunes op pc hebben om dit te verhelpen

    Antwoord Quote

  • J.broekman
    1 year

    Kan sinds vandaag niet meer downloaden met iPhone en iPad. Ook updates onmogelijk. Slechte zaak met die beveiligingsvragen, althans slecht geregeld .

    Antwoord Quote

  • An1lo
    1 year

    Geen problemen bij mij.

    Antwoord Quote

  • mmmark
    1 year

    als je problemen hebt, download een iphone app of ipad via itunes store achter je pc (kan gewoon gratis app zijn) en dan worden ook de 3 beveiligingsvragen gevraagd. Nadat je deze hebt ingevuld kreeg ik een melding dat mn itunes account tijdelijk niet bereikbaar was, maar kon toch gewoon verder en mijn app was gedownload en vervolgens kon ik gewoon weer apps downloaden vanaf mn iphone of ipad.

    probleem opgelost.

    Antwoord Quote

  • Teunis
    1 year

    @Nancy: Dankejwel, ik kreeg het anders aan de praat.
    Voor mij was de oplossing enkel de cookies van safari verwijderen.

    Antwoord Quote

  • Maikel
    1 year

    Bij iPad werkte het niet bij AppStore en niet bij iTunes. Uiteindelijk via iPhone is het wel gelukt.

    Antwoord Quote

  • Syl
    1 year

    Voor mij werkte de oplossing van Harry ergens boven aan de pagina! Aankoop doen bij iTunes-app, drie vragen en antwoorden en mail invullen, vervolgens de aankoop annuleren. Nu kan ik weer downloaden in de AppStore! Dank!

    Antwoord Quote

  • MoBieler
    1 year

    Gewoon op je device waar je probleem mee hebt via instellingen alle iTunes en AppStore accounts uitloggen en opnieuw inloggen. Klaar.

    Antwoord Quote

  • Erwin
    1 year

    Ik heb hetzelfde probleem.
    Lekkere beveiliging!
    Kan niets meer installeren!
    Waardeloos apparaat dus op dit moment!
    Het lijkt me dat apple gauw met een update van ios6 moet komen!

    Antwoord Quote

  • Il_Futuro
    1 year

    Ik heb/had het zelfde probleem! Heb het inmiddels opgelost door via mijn iTunes op de computer deze vragen te beantwoorden (ZONDER optioneel e-mailadres)….

    Antwoord Quote

  • Frans
    1 year

    Werkt inderdaad via iPhone. Daarna geen probleem meer op iPad

    Antwoord Quote

  • Kri
    1 year

    Dat helpt dus helemaal niet!!
    Jeetje wanneer wordt dit opgelost???? Beetje jammer Apple!!! Dit duurt al meer als een dag

    Antwoord Quote

  • Ali
    1 year

    Klopt dan heb je je aankoop ook op je Ipad echter als je weer via je Ipad een app wilt downloaden vraag ie weer of je beveiligingsvragen wil beantwoorden waarna de sessie weer doodleuk wordt onderbroken en je nog altijd geen app kunt donloaden. Dus werkt nog steeds niet. Had net besloten om compleet naar apple over te stappen en een Ipad aangeschaft om over een paar maanden ook een macbook pro aan te schaffen, na dit gezijk krijg ik steeds meer twijfels dat apple ook niet zaligmakend is. Heeft iemand al een oplossing ??????

    Wat EWdwin aangeeft werkt, bij mij gelukt dank je Edwin.
    Indedaad cookies verwijderen van safari e da opnieuw probeen en heb de beveiligingsvragen beantwoord en is geaccepteerd daarna een mail ontvangen en nu doet alles ht weer en kan ik weer apps downloaden :-)

    Antwoord Quote

  • JD
    1 year

    Er gebeurt ook helemaal niets als ik voor de optie ‘Niet nu’ kies

    Antwoord Quote

  • Il Futuro
    1 year

    Je moet de vragen niet op je iDevice zelf invullen maar in iTunes op je computer (als je daar een app download krijg je dezelfde vragen). Ik heb het 1 keer geprobeerd met optioneel e-mailadres toen kreeg ik wederom de melding, daaropvolgend heb ik het nogmaals ingevuld maar dit keer ZONDER optioneel e-mailadres. Dit laatste ging zonder problemen, als ik nu een app download op m’n iPhone of iPad is de melding weg. En mensen dit is één klein iets wat even niet optimaal functioneert dus waarom meteen onzeker zijn over Apple. Als je kijkt naar Windows maar ook Android gebeuren dit soort dingen maar al te vaak! Het blijft software en daar kunnen altijd kleine foutjes in zitten. Als deze oplossing niet werkt dan staan er hier boven nog een aantal oplossingen van andere mensen, gewoon even uitproberen dus. En anders even wachten waarschijnlijk word het vandaag opgelost.

    Antwoord Quote

  • Andrea
    1 year

    @Bart Breij: Yep, ik had ook problemen met deze beveiligingsvragen. Heb toen inderdaad een liedje ‘gekocht’, de beveiligingsvragen beantwoord en het kopen weer geannuleerd. Nu kan ik ook weer gewoon apps downloaden , zonder de beveiligingsvragen opnieuw in te vullen.

    Antwoord Quote

  • Treiny
    1 year

    Origineel geplaatst door peter
    Bij mij werkt het niet!
    Ook al de YouTube-app kwijt. Had juist Apple TV gekocht hiervoor!

    Apple heeft sinds deze update geen overeenkomst meer met Google, dus vandaar dat je Youtube app weg is. Je schijn m wel in de AppStore te kunnen kopen. Moet je dat wel weer kunnen natuurlijk. bij mij gaat het niet. Daarnaast hebben ze hun eigen Maps, dus ook streetview is weg, wat ik dan weer erg jammer vind…

    Antwoord Quote

  • Il Futuro
    1 year

    Hmm, ik vind het stopzetten van de samenwerking met o.a google en (voor een deel met Samsung) eigenlijk top! Nadeel is inderdaad dat Maps en Youtube weg zijn….Voor youtube kun je de youtube app downloaden in de AppStore ;-) Voor Google Maps is er momenteel nog geen App maar mocht je deze toch willen gebruiken je kan altijd google chrome downloaden en op die manier google maps gebruiken ;-) Voordeel van Apple zijn eigen kaarten app is dat je nu eindelijk (voor de reizigers onder ons) gratis turn by turn navigatie hebt!

    Antwoord Quote

  • Don
    1 year

    Ja ik heb het ook opgelost….
    Via itunes liedje kopen krijg de zelfde vragen
    Aankoop annuleren en je kan weer gewoon apps ophalen in de store

    Hoop dat bij jullie ook werkt

    Antwoord Quote

  • Jessie
    1 year

    De methode vanHarry heeft eindelijk gewerkt! .
    Ik heb een ander emailadres opgegeven dan het mijn (email van mijn partner) en dan werkte het!

    Antwoord Quote

  • Patrick
    1 year

    Harry super bedankt voor de gouden tip,kan weer vooruit met de app store dank u

    Antwoord Quote

  • Rob
    1 year

    Dank Edwin, die tip werkte bij mij!

    Antwoord Quote

  • Tom
    1 year

    Bij mij werkt het niet :( als ik een app koop in de itunes store krijg ik helemaal geen melding bij beveiliging.. ik geef meteen geld uit aan iets wat ik eigenlijk niet nodig heb.

    Antwoord Quote

  • Mrs. J.
    1 year

    Foutmelding – sessie onderbroken zowel gisteren als vandaag. Zucht!
    iPhone ging gisteren ook niet maar vandaag wel.
    Weet nog niet of ik blij ben met deze update..

    Antwoord Quote

  • Janneke
    1 year

    Via itunes, betaal item, en dan alles weeer invullen, aankoop annuleren en dan doet hij het! (Bij mij tenminste)

    Antwoord Quote

  • MrAtiebatie
    1 year

    wat bij mij hielp (en bij veel anderen ook) is het volgende:
    - 2x op de home knop drukken en al je apps sluiten (even 1 ingedrukt houden en dan op alle apps op de (-) drukken). totdat er geen apps meer open zijn.
    - dan naar settings –> safari
    - Clear history
    - Clear cookies en data

    Werkt echt!

    Antwoord Quote

  • Tjint@
    1 year

    En wie betaalt de app die maar 1 dag gratis is en je dus later alleen tegen betaling kunt downlaoden?

    Antwoord Quote

  • Gerry
    1 year

    De oplossing is om alle apps die nog in het geheugen staan uit te schakelen.
    Dubbelklik op de thuisknop en vervolgens Alle apps verwijderen die je ziet vervolgens helemaal uit gezet, en hoppa klaar is kees
    Je kunt nu apps installeren, dit is ook voor de Ipad
    Veel plezier

    Antwoord Quote

  • John
    1 year

    Bedankt Edwin supertip

    Antwoord Quote

  • Marjon
    1 year

    @Kevin:

    Oplossing die bijmij werkt. Ga naar safari, voorkeuren en dan de cookies wissen. Open de app store beantwoord de vragen en klaar ben je. Ik kan daarna apps kopen!

    Succes1

    Antwoord Quote

  • Hoigoi
    1 year

    Ik vind inderdaad deze iOS 6 voor de iPhone 4s heel erg slecht, weet iemand misschien hoe ik de iOS 5.1.1 kan back-uppen ?
    En trouwens, bij mij werkte het downloaden ook niet, maar ik heb de tip van @gerry gevolgd en hij deed het ;)

    Antwoord Quote

  • Rick
    1 year

    ik had dit probleem ook, toen heb ik even een gratis app(die ik nog nooit had ‘gekocht’) gedownload, via itunes op pc, toen daar de vragen ingevuld en nu werkt het ook weer op iPhone.

    Antwoord Quote

  • Ishaba
    1 year

    GELUKT! Via itunes op je pc een betaalde app kopen en vragen invullen daarna de koop annuleren! Voila

    Antwoord Quote

  • Chantal
    1 year

    Bij mij werkte het op de ipad ook steeds niet.. Daarna alternatieve mailadres weggelaten en toen ging hij verder

    Antwoord Quote

  • Sil
    1 year

    Harry bedankt ;-)

    Antwoord Quote

  • Manolito
    1 year

    Ik heb de raad van Edwin geprobeerd en alle cookies etc verwijderd en zowaar, Dit heeft inderdaad bij mij geholpen. Edwin, mijn dank is groot.

    Antwoord Quote

  • Marcel
    1 year

    Origineel geplaatst door MoBieler
    Gewoon op je device waar je probleem mee hebt via instellingen alle iTunes en AppStore accounts uitloggen en opnieuw inloggen. Klaar.

    Dank je MoBieler, dit werkte voor mij op mijn iPhone!

    Antwoord Quote

  • Lindsay
    1 year

    Ook enkele dagen problemen gehad met de apps en vragen. Enkel de vragen ingevuld en geen email en dan lukt het wonder boven wonder wel

    Antwoord Quote

  • dee
    1 year

    ik kreeg steeds deze melding sinds ik de nieuwe ios6 heb geinstalleerd en een app wilde downloaden.. ik klikte telkens niet nu aan totdat dit gisterenavond niet meer werkte en ik GEDWONGEN deze vragen heb moeten invullen.

    Ik wil deze vragen niet invullen en probeerde ze net te verwijderen via appleid.apple.com.. niet-succesvol. HOE VERWIJDER ik deze vragen en download ik ‘gewoon’ apps zoals ik deed in ios5.. ww invullen en klaar..?`

    -

    Antwoord Quote

  • rianne
    1 year

    Je moet een optioneel e-mail adres gebruiken, dus niet het e-mail adres wat gekoppeld is aan je Apple-ID. Dan lukt het wel!!

    Antwoord Quote

  • dee
    1 year

    Hoe VERWIJDER ik die beveiligingsvragen (ging gewoon vlekkeloos, invullen beantwoorden opslaan en ik kon weer ‘normaal’apps downloaden)

    Antwoord Quote

  • Rudy
    1 year

    @harry’s tip werkt. Steve jobs draait zich om in zijn graf. Knoeiers.

    Antwoord Quote

  • ger
    1 year

    Wie in goedsnaam deze crap heeft verzonnen. Drie ridicule vragen waar je binnen no-time al het juiste antwoord niet meer van weet. Slaat werkelijk nergens op. Ik wordt nog eens Apple hater door dit geklungel

    Antwoord Quote

  • Rob
    1 year

    Apple is bezig zichzelf de nek om te draaien op deze manier. ****zooi

    Antwoord Quote

  • Ikzelf
    1 year

    Een toegang tot je gegevens op basis van informatie die je broertje ook weet is een verslechtering van de beveiliging, geen verbetering.
    Ik wil dat alleen mijn password toegang geeft, en daarom mag ik nu geen enkele app meer kopen.

    Antwoord Quote

  • Josz
    1 year

    Werkelijk debiele actie van apple. Stupide vragen. De logica in het accepteren van de vragen is krom. Idiote amerikaanse bedenksels.

    Antwoord Quote

  • Sylvia
    1 year

    Hoe kan ik de antwoorden van de beveiligingsvragen opnieuw instellen? Ik weet de antwoorden niet meer…

    Antwoord Quote

  • Marion
    1 year

    Gevonden, nog niet in de gelegenheid geweest het te proberen.

    Antwoord Quote

  • Bert
    1 year

    Zelfde probleem IPhone 4s ook na opstarten kan ik niks meer downloaden uit de store of updaten

    Antwoord Quote

  • Flip
    1 year

    Hier een tip voor de mensen die problemen ondervinden, vragen kun je NIET selcteren op de iPad 2 (bug?) dus selecteren en invullen via iPhone, gebruik NIET je Apple ID of .me acount bij email. Na ontvangst van de bevestigingsmail, open de mail op je IPAD werkt namelijk niet via de IPHONE! Daarna inloggen met je Apple ID om te bevestigen en de rest gaat vanzelf. De enige manier die bij mij werkte in ieder geval. Onnodige toevoeging, Apple!

    Antwoord Quote

  • Lily
    1 year

    Hallo, kan iemand mij vertellen of als je dit doet het wijzigingen aanbrengt in je Apple ID? Ik heb namelijk nog krediet en dat zou verloren gaan als er wijzigingen in mijn apple id voorkwamen. Antwoord a.u.b.

    Antwoord Quote

  • Martin
    1 year

    Apple sucks, ik kan niet anders zeggen. Nadat ik bij een aankoop 2x gezegd had niet de drie nieuwe beveiligingsvragen te willen beantwoorden (keuze: “Niet nu”), werd ik bij de derde keer ertoe gedwongen anders werden mijn aankopen via iTunes niet uitgevoerd! Nou vraag ik je! Ik ben een klant en wil iets kopen maar de verkoper weigert het me!!
    Uiteindelijk heb ik met tegenzin de drie vragen ingevuld maar wie schetst mijn verbazing: ik kan vandaag niet meer inloggen met mijn Apple ID en wachtwoord. Ik snap werkelijk niet waarom Apple dit doet en voel me ongelooflijk afgezeikt. Ik denk eerlijk gezegd dat Apple-fans eens moeten nadenken over waarom ze nog iets van Apple zouden willen. Apple heeft een soort sex-appeal en talloze gelovigen, dat weet ik.
    Maar als je het merk Apple feitelijk beschouwt misbruikt Apple je.
    De fabrieken waar iPones worden geproduceerd deugen niet: kinderarbeid, slechte arbeidsomstandigheden. Wordt toch eens wakker!

    Antwoord Quote

  • Il_Futuro
    1 year

    @Lily: Nee, het brengt geen wijziging aan, aan je Apple ID ;-)

    Antwoord Quote

  • [...] ook Web 2.0 bedrijven naar manieren om hun diensten beter te beveiligen. Apple voerde kortgeleden 3 extra vragen in die je moet beantwoorden om je wachtwoord te kunnen resetten. Google en ook Dropbox kennen [...]

    Antwoord Quote

  • Naila
    1 year

    Wel jammer zo’n onnodige interview waar je naar mijn idee niets aan hebt behalve dat ie jou in de weg staat bij downloaden van Apps, zowel op IPAD als op je iPhone. Trouwens, ik heb ook geen antwoorden op de genoemde vragen. Als ik zomaar iets verzin zal ik t vast vergeten zijn wanneer ik t nodig heb. Of ik moet er een dagboek van bijhouden. Ik heb ‘t al druk genoeg met andere bezigheden die ik belangrijker vind. Van mij mag dit onzin uitgeschakeld worden.

    Antwoord Quote

  • Joke
    1 year

    Origineel geplaatst door Naila
    Wel jammer zo’n onnodige interview waar je naar mijn idee niets aan hebt behalve dat ie jou in de weg staat bij downloaden van Apps, zowel op IPAD als op je iPhone. Trouwens, ik heb ook geen antwoorden op de genoemde vragen. Als ik zomaar iets verzin zal ik t vast vergeten zijn wanneer ik t nodig heb. Of ik moet er een dagboek van bijhouden. Ik heb ‘t al druk genoeg met andere bezigheden die ik belangrijker vind. Van mij mag dit onzin uitgeschakeld worden.

    IDD. Naila, je hebt helemaal gelijk!
    Eén zelf te definiëren vraag zou adequaat en voldoende moeten zijn!

    Die verplichting die Apple nu creeert is belachelijk! Een ding weet ik zeker: Dit is mijn laatste Apple aanschaf!!!

    Antwoord Quote

  • bleh!
    1 year

    Fuck it Apple, ik heb helemaal geen zin in om vragen te beantwoorden voor een aankoop. Hoezo lekker veilig? Is het echt nodig dan Apple, zijn onze privé gegevens echt zo gemakkelijk te benaderen? Tuurlijk en daar weet Apple zelf alles van! Zo als de waard is ….

    Lekker met je iPhone de hele dag doorgeven waar je bent, wie kent en al je prive foto’s op de cloudserver zetten.
    Meer dan deze dingen heb ik niet te verbergen, jullie weten dus alles al. Als ik zelfs jullie deze gegevens geef dan mag de rest van de wereld het zeker weten.

    Antwoord Quote

  • Shandro
    1 year

    Bij mij is het goed verlopen [uitgevoerd van iPad], met de vragen, alternatief e-mail-adres [wel een ISP e-mail-adres opgegeven] en met downloaden van app’s via iTunes.

    Wat ik vreemd vond is dat ik daarna een e-mail-bericht kreeg, dat ik mij heb aangemeld voor iCloud.

    Antwoord Quote

  • dee
    1 year

    Terzijde, weet iemand of er een APP is waarmee ik kan zien welke app welke hoeveelheid data gebruikt..?Ik weet dat dit bestaat voor de android toestellen, maar kan dit niet vinden voor de iphone.
    Ik ben namelijk ineens binnen 1,5 week door mijn hele databundel heen wat ik niet snap en niets anders doe dan de afgelopen maanden..?
    Misschien heb ik een bug misschien niet, vandaar mijn vraag aan jullie.

    Antwoord Quote

  • Ellen
    1 year

    Ik wil die 3 vragen niet installeren, maar overslaan bestaat ineens niet meer als optie.

    Antwoord Quote

  • Ilse
    1 year

    Bij mij ging het ook lange tijd niet. Dan maar eens gereset en nu gaat het na het invullen vd drie vragen. Gewoon ronde knop onderaan en aan knop enige seconden vasthouden tot hij vanzelf uitgaat. Succes

    Antwoord Quote

  • ibtisem
    1 year

    Ik ben mijn antwoorden van de vragen vergeten hoe kan ik ze opvragen of wijzigingen??? hopelijk kan iemand mij helpen

    Antwoord Quote

  • Shandro
    1 year

    in hetbevestiging [verify now] e-mail-bericht staat:

    If you have questions or need help, visit the Apple ID Support site

    Antwoord Quote

  • daan
    1 year

    Origineel geplaatst door Alex
    @Bart Breij: JA HET IS ME GELUKT! Je gaat naar iTunes, klikt op een betaald item, doet de vragen en klik daarna op anuleer aankoop thanks!

    Zo lukte het bij mij ook!

    Antwoord Quote

  • Bert Meijer
    1 year

    Kan de oplossing bevestigen. Aankoop doen bij I-tunes, drie beveiligingsvragen invullen, aankoop annuleren en het probleem is opgelost.

    Antwoord Quote

  • Etienne
    1 year

    Ik heb ook dat probleem met sessie verlopen, bij die 3 beveiligingsvragen. Ik zit er nog steeds mee. Weet iemand de oplossing hiervoor?

    Antwoord Quote

  • shirley
    1 year

    sinds vandaag heb ik een iphone 5
    wilde in de appstore appjes downloaden, maar kreeg de 3 beveiligingsvragen. deze beantwoord maar krijg te zien: Uw sessie werd afgebroken. probeer het opnieuw.

    ik heb de opties van edwin en harry geprobeerd.
    via itunes op de computer een betaalde app kopen gebeurt zonder beveiligingsvragen en wordt meteen van me tegoed afgehaald (itunes card)

    en heb ook 2x de home knop ingedrukt en alle open appjes gesloten.
    kan iemand mij helpen, want ik kom geen stap verder??

    Antwoord Quote

  • Joey
    1 year

    De meest eenvoudige manier om het probleem te verhelpen, is om op een computer in te loggen op je itunesprofiel, en daar de vragen in te stellen. Daarvoor moet je naar https://appleid.apple.com, en kies er links voor ‘wachtwoord en beveiliging’. Na het afronden herstart je even je toestel, en je kunt opnieuw apps installeren.

    Antwoord Quote

  • Jeroen
    1 year

    @Joey: Ook de oplossing via https://appleid.apple.com lijkt niet te werken. Ik kan daar maar één beveiligingsvraag invullen, na het herstarten van mijn toestel zit ik nog met hetzelfde probleem.

    Antwoord Quote

  • Jeroen
    1 year

    Irritant!!! Voorbeeld: wie was uw favoriete leeraar? Hoe weet ik over x-tijd nog wat daar geantwoord heb? Meester Bos, mr. Bos of Bos? Oplossing: schrijf je antwoorden in je memo blok zodat je bij de hand hebt. Hoezo beveiliging??? Waarom niet je paswoord met 3 karakters of zo uitbreiden? Is toch veel makkelijker?

    Antwoord Quote

  • niel
    1 year

    @Kevin: En bij mijn zoon… drie beveiligingsvragen, maar we komen er niet in. Telkens wordt er opnieuw om de apple-id gevraagd…

    En vooralsnog opgelost: door het koop-annuleertruukje. Tot het volgende probleem, zou ik bijna zeggen. Maar ik hoop wel dat het nu goed blijft tot nà zijn verjaardag.

    Antwoord Quote

  • Isj
    1 year

    Ik moest ook telkens opnieuw mijn paswoord invullen. Heb ergens gelezen dat je het DNS-adres moet veranderen in 8.8.8.8 EN HET WERKT!!
    De volgende keer dat ik iets probeerde te downloaden, kon ik meteen die vragen invullen zonder foutmeldingen :).

    Antwoord Quote

  • mitchell
    1 year

    ik weet mijn beveiligingsvragen niet meer en er staat dan ofso een link waarbij je op kan klikken en krijg je een mail om die beveiligingsvragen opnieuw in te stellen, maar dat mailadres klopt niet, wat kan ik nu doen?

    Antwoord Quote

  • Robin
    1 year

    koop annuleertrucje ook gedaan en het werkt!
    Thnx voor de tip mensen!

    Antwoord Quote

  • Jan
    1 year

    Ik heb ook een account en kan geen aankopen meer doen.
    Ik moet twee antwoorden geven op beveiligingsvragen maar ik weet de antwoorden niet meer ! Hoe kan ik die achterhalen ?
    Niet via de link id beheren want daar moet ik ook die antwoorden geven .. Help !

    Antwoord Quote

  • karel
    1 year

    Je koopt een toestel maar je hebt er niets over te vertellen Apple beslist.
    heb een e-mail adres vam apple gezochtniet te vinden.
    Ik kanniets downloaden door die but vragen.

    Antwoord Quote

  • CCW Doodkorte
    1 year

    Ik heb 3 beveilingsvragen ingesteld maar ik heb de antwoorden niet opgeschreven. Hoe kan ik achter de 3 antwoorden komen van mijn beveilingsvragen ? of ze opnieuw instellen zonder dat ik de oude nog weet ?

    Antwoord Quote

Comments are closed.