Breaking iOS 8.1 nu te downloaden, dit is er nieuw

‘Apple twittert met nepaccounts en heeft plannen voor bedrijfsblog’

·

katie gardinerBestaat de twitterende Katie Gardiner echt? En als ze zo van voetbal houdt, waarom lijkt ze dan niet op de voetballende Katie Gardiner? Als je goed naar de nieuwe Apple-reclamespot hebt gekeken, zul je gezien hebben dat er een aantal Twitter-accounts langskomen. Als je die opzoekt blijkt Apple een compleet netwerk van twitteraars te hebben gemaakt, die langs elkaar heen praten en de indruk wekken dat ze vrienden zijn. Elk account heeft een perfecte profielfoto van een fris uitziende jongere en bij elk account staan een paar onbenullige tweets.

apple-twitter9to5mac ontdekte Apple’s geheime Twitter-leger. Wat Apple ermee van plan is, blijft vooralsnog duister. Een andere activiteit vanuit Apple roept eveneens vragen op. Een restaurantbezoeker in Cupertino beweert dat hij TechCrunch-auteur Greg Kumparak zag zitten en observeerde hoe hij een sollicitatiepakket van Apple in ontvangst nam. Het is een vreemd voorval, dat vooral de vraag oproept waarom Apple sollicitatiegesprekken in het openbaar zou voeren. Kumparak wil niet reageren en zijn baas Michael Arrington (die onlangs zijn website aan AOL verkocht) weet van niets. Toch concluderen sommige websites dat Apple bezig is een eigen nieuws- en entertainmentsite op te zetten, met Steve Jobs als hoofdblogger. Kumparak zou dan de een deel van de overige content voor zijn rekening moeten nemen. Het betreffende restaurant is BJ’s in Cupertino, vlak bij het hoofdkantoor van Apple. Drie medewerkers met Apple-toegangspasjes zouden met Kumparak hebben gepraat en hem een map met Apple-logo hebben overhandigd:

I’m almost certain this was an offer packet. They spent about 30 minutes talking about it. I could be wrong, but it really looked like Apple was trying to court him for a job.

Greg Kumparak schrijft bij TechCrunch over mobiele technologie.

door Gonny van der Zwaag

Gonny van der Zwaag is oprichter van iCulture. Deze maand verschijnt na twee jaar schrijven, schrappen en testen haar boek 'Fit met apps en wearables'. Nu in de boekwinkel!

21 reacties

  1. door Boembambats

    Ah, dan zal @ceoSteveJobs ook wel echt zijn.

  2. door Sjef

    Snap niet wat Apple met zo’n blog zou moeten, aangezien ze toch niets kunnen afkraken, omdat ze bijna alle vormen van media verkopen via iTunes.

  3. door Dannydekr

    Dit is gebruikt voor de nieuwe promotievideo voor het Retina display

  4. door Kerl88

    Dat lijkt me niet meer dan logisch dat ze meerdere twitter accounts hebben, bijvoorbeeld om in hun reclame-uitingen te gebruiken. Een stuk handiger dan op echte users te moeten vertrouwen…

  5. door Maarten

    Ze Tweeten nog wel alles via het web (Dus niet mobiele Twitter versie of de iPhone applicatie). Ik weet het niet hoor, dit is misschien ook een grap om Apple belachelijk te maken (Gezien het zo goed met Apple gaat en de concurentie hard is).

  6. Persona’s zijn super belangrijk voor een goede gebruikers interface!

  7. door _Florens

    Dit is niet gek toch? Gewoon twitter accounts voor een commercial, omdat ze met echte accounts privacy problemen kunnen krijgen, of heb ik nou ongelijk?

  8. door Dre

    Ik denk dat Apple twitter aan het overnemen is met zijn nieuwe twitter leger..

  9. door Jan Luttelgast

    Is zeker wel zoeken geweest naar puistvrije pubers (welke Amerikaanse tienerdisco hebben ze hiervoor leeggehaald)
    Ik krijg er geen feel-good gevoel van.

  10. door normalis666

    ze (Apple) beginnen steeds meer op microshit te lijken:-(

  11. door oentje13

    @normalis666: En waarom lijken ze dan op Microsoft?

    Ze hebben deze twitteraccounts natuurlijk gemaakt voor het net uitgekomen reclame filmpje, waar ze de Twitter app laten zien. Het is de makkelijkste manier om precies de tweets te laten zien, die je wilt laten zien. Ze hadden natuurlijk ook de twitter app na kunnen maken, en dan die tweets erin programmeren, maar dat kost dagen werk.

  12. door normalis666

    Nou ik bedoel dat dingen zeggen over hun eigen product en dat het moet lijken of iemand anders dat zegt

  13. door Tm

    Gewoon voor de reclame aangemaakt.
    Alle tweets waren ook 2uur geleden geplaatst. (zoals je ziet in het filmpje) dus lijkt me logisch.

  14. door Tsjaap

    Hmmm…maar als Katie Gardiner gebruik maakt van faces in iPhoto heet ze Liz….verwarrend hoor!

    http://www.apple.com/nl/findouthow/photos/#faces

  15. door Bas

    Grappig idd. veel van ze zitten in de Demo content die je op de Apple websites of in APR’s op de computers aantreft en daar komen ook veel van de foto’s ook vandaan zo te zien :)

  16. door Kevin

    Dat 2e verhaal is nogal vaag. Stel het is geheim, waarom zetten ze dan op het papier het logo van Apple. Als ze zoveel mensen meuk spul aan kunnen smeren, komen ze echt wel op het idee om geen logo op het papier te zetten. Ik ruik gratis publiciteit voor het restaurant !(wel slim van de restaurant houder, nu kent iedereen zijn restaurant)

    Ps: meuk spul, enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

  17. door Muppel

    Apple begint een beetje op een communistisch Ministerie van Propaganda te lijken.

  18. door joedoekoe

    @Muppel: Jij bent een rare. @normalis666: Dat heet reclame, en dat doet iedereen.

  19. door micha

    Ik denk dat als wij het er allemaal over hebben Apple haar doel heeft bereikt. Marketing ! Slimme gasten laten anderen maar gissen en krijgen Free publicity!

  20. door Marciano

    @Kevin: Waarom staat er “Classified” op geheime info? Zelfde logica, imo :)

  21. door Lars

    Ik snap niet waarom mensen er problemen mee hebben als Apple iets gebruikt om reclame mee te maken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.