Later vandaag gaat Apple bekendmaken hoeveel iPhones er het afgelopen kwartaal zijn verkocht. De vergelijking met Samsung is daarbij gemakkelijk gemaakt. Beide bedrijven hadden in het vierde kwartaal van 2011 een vrijwel gelijk marktaandeel van bijna 25% en het aantal verscheepte toestellen naderde de 100 miljoen op jaarbasis. Beide bedrijven zijn succesvol op hun eigen manier, met een eigen strategie. Apple verkoopt maar één smartphone, Samsung vele tientallen varianten.
Bij Apple ligt de nadruk op design en winstgevendheid, terwijl Samsung voor schaalgrootte en het tevredenstellen van zoveel mogelijk partners kiest. Apple investeert zwaar in het merk en in winkels, terwijl Samsung het productieproces zodanig probeert te stroomlijnen dat de winst maximaal wordt. Beide strategieën leiden tot succes.
Via: Wall Street Journal
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.
Reacties: 12 reacties