Apple wordt vaak gezien als een bedrijf waar je (zeker in Nederland) niet zomaar contact mee legt. Als je problemen hebt moet je maar naar de Apple-winkelier gaan en als je iPhone kuren vertoont ben je op T-Mobile aangewezen. Maar het lijkt er nu op dat Apple Benelux serieuze plannen heeft om met webcare bezig te gaan. Ze hebben het Twitter-account @Apple_Webcare, geopend, het “officiële” (?) Apple Webcare Twitter-account voor de Benelux. We moeten echter wel een slag om de arm houden en zijn sceptisch na een initiële reactie van Apple Benelux (zie hieronder).
Wat is webcare? Erwin Blom heeft het goed samengevat op zijn website: “luister als bedrijf wat er op internet over je wordt gezegd en ga in op vragen en opmerkingen en help bij problemen.” Webcare is meer dan een online klantenservice; ze zorgen ook voor het reputatiemanagement van een bedrijf en geven voorlichting aan klanten die bepaalde informatie zoeken.
UPC startte zo’n 4 jaar geleden met een webcareteam, om de klagende consument te helpen en de online reputatie van het bedrijf te beschermen. Vodafone, KPN en Ziggo volgden en ook T-Mobile heeft ook al enige tijd een webcare-team (@tmobile_webcare), dat ingaat op vragen en opmerkingen van klanten.
Tipgever: @evr
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.
Reacties: 17 reacties