Amerikaanse treinmaatschappij controleert kaartjes met iPhone

·

Amtrak iPhoneDe Amerikaanse treinmaatschappij Amtrak wil vanaf deze zomer de iPhone gebruiken om kaartjes van reizigers te scannen. Hiervoor zullen alle 1.700 conducteurs van het bedrijf een iPhone krijgen. Voor dit systeem is 7,5 miljoen dollar geïnvesteerd, waarvan 5,5 miljoen dollar ging naar de ontwikkeling van de bijbehorende app.

Reizigers kunnen hun treinkaartje afdrukken, of op een smartphone zetten. De barcode van het kaartje kan vervolgens gescand worden door een iPhone met een speciale case. Omdat de iPhone online kan zien wat voor bestelling er aan een barcode is verbonden, kunnen klanten hun geboekte reis makkelijk online wijzigen. Normaal gesproken moesten reiziger hun geld terugvragen en een nieuwe reis boeken.

De Nederlandse politie begon vorig jaar ook met het gebruik van smartphones. Hierbij werd alleen niet gekozen voor de iPhone, maar voor BlackBerry’s. De Apple Store laat personeel rondlopen met een iPod touch met bevestigde paslezer, zodat klanten bij iedere werknemer kunnen betalen.

door Bastiaan Vroegop

Sinds 2011 de vaste nieuwsjager voor iCulture. Is er als de kippen bij als ergens gelekte iPhone-onderdelen of Apple Store-geruchten opduiken. Kijkt nu al een paar keer per dag naar zijn pols, om vast te wennen aan de Apple Watch.

6 reacties

  1. door Jeroen

    Zal in Nederland wel nooit van de grond komen want hier hebben we al problemen met een OV chipkaart. Iets wat in andere landen perfect werkt vraagt in ons land altijd wel om problemen :)

  2. door Ronald

    @Jeroen: … Ja, maar wij hebben in Nederland dan ook professionele chipkrakers op universiteiten …

  3. door Patrick

    Conducteur: ik kan helaas uw kaartje niet meer scannen, mijn iphone is leeg…

  4. door Hannie

    @Patrick: Whahahaha

  5. door Krijn Vermeer

    Nederland vergelijken met de VS…………Hoe simpel kun je zijn!

  6. door Jelmer

    @patrick
    GE-NI-AAL!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.